ترازوی دقیق آزمایشگاهی

دانستنی های ترازو دقیق آزمایشگاهی

ترازو دقیق آزمایشگاهی مجهز به محفظه ی توزین هستند که سبب می شود وزن هوا بر روی ترازو تاثیر نداشته باشد .

در آزمایشگاه ها به دلیل دقتی که در کار وجود دارد ، دقت ترازو باید بسیار بالا باشد و همچنین اندازه ایی که نشان می دهد باد  واقعی باشد.

هم چنین برای سنجیدن و مقایسه ی رطوبت که در مواد وجود دارد باید از ترازوی آزمایشگاهی دیجیتال استفاده کنیم که استفاده از این نوع ترازو های ازمایشگاهی نیاز به علم و تخصص دارد و هر کسی نمیتواند به سادگی از آن استفاده کند .

ترازو دیجیتال آزمایشگاهی بسیار تخصصی است و تنوع این نوع ترازو  زیاد است و از آنجا که این ترازو بسیار تخصصی و کاربردی است ساختن این دستگاه نیاز به شرایط خاص دارد .

ترازوی دقیق آزمایشگاهی به علت دقت و حساسیت بالایی که دارد در بیشتر جاهایی که دقت از اهمیت زیادی برخوردار است مورد استفاده قرار میگیرد .

ترازوی دقیق آزمایشگاهی

 ازمواردی که در توزین بسیار مهم است مکان قرار دادن ترازو است ، میزی که ترازو روی آن قرار می گیرد نباید در معرض لرزش و حرکت باشد .

میزی که برای این منظور باید انتخاب باشد نباید از جنس شیشه ، پلاستیک یا چوب باشد مطلوب ترین جنس میز برای میز توزین  باید از جنس مغناطیسی باشد.

ثابت قرار دادن  ترازو دیجیتال آزمایشگاهی  به دیوار یا کف اتاق از بهترین مکان هایی است که می توان میز را به صورت ثابت قرار داد .

قرار دادن میز توزین در کنج اتاق بهترین جایی است که در اتاق وجود دارد چرا که در این قسمت از اتاق لرزش کم تر از  بخش های دیگر است .

توصیه می شود که  ترازوی آزمایشگاهی دیجیتال را از قراردادن  کنار پنجره ، نزدیک رادیاتور و حتی باد کولر تا حد امکان چرا که تمام این موارد ممکن است در اندازه گیری خطا ایجاد کند .

از دیگر پارامتر هایی که بر روی توزین تاثیر گذار است دمای محیط است که بهتر است دمای محیط ثابت باشد .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *