اطلاعات کاربردی در مورد ترازو دیجیتال آزمایشگاهی

یکی از ابزار های پر کاربرد از گذشته تا به  امروز ترازو است که به وزنه هم معروف است و آن هم به دلیل اندازگیری وزن است که جزء ابزار های پر کاربرد به شمار می رود و به مروز زمان و با پیشرفت فناوری و تکنولوژی این دستگاه نیز به مرور پیشرفته تر شد به گونه ایی که امروزه شاهد انواع ترازو های دیجیتال مانند ترازو دیجیتال آزمایشگاهی هستیم که این ترازو ها دارای دقت اندازه گیری بالایی هستند و همین دقت بالای ترازو های دیجیتال است که از اهمیت زیادی بر خوردار است . ترازو های دیجیتال توانسته است با حذف کردن عامل های بیرونی خطای اندازه گیری را حذف کند و خود این عامل مهمی است که دقت اندازه گیری را بالا می برد  .

تنوع در ترازو های دیجیتال بسیار زیاد است و آن هم به دلیل کاربری بالایی است که این دستگاه دارد و  امروزه مدل های زیادی از ترازو در بازار وجود دارد مانند ترازو خانگی ، ترازو صنعتی ، ترازو دقیق آزمایشگاهی و … که هر کدام از آن ها به انواع متفاوتی تقسیم می شود .

برای اینکه اندازه گیری موادی که به صورت گرمی هستند  کاملا دقیق انجام گیرد و تاثیر هوا بر روی مواد به صفر برسد  برای ترازو آزمایشگاهی محفظه ی توزین تعبیه شده است که این روش یک روش کاملا مطمئن برای اندازه گرفتن مواد گرمی است  چرا که برای ساخت دارو نیاز به ترکیبات دقیق هست ، در صورتی که کوچک ترین خطایی هنگام اندازه گیری مواد به وجود آید می تواند خطرات جبران ناپذیری را به وجود آورد از این رو استفاده از ترازوی آزمایشگاهی که مواد را به صورت دقیق توزین می کند بسیار ضروری است چرا که کارهایی مانند دارو سازی بسیار حساس هستند .

 

ترازو دیجیتال آزمایشگاهی

 

به دلیل اینکه کار در آزمایشگاه بسیار حساس است از این رو دقت ترازو باید واقعی باشد گاها بعضی از ترازو های آزمایشگاهی وجود دارد که می تواند رطوبت موجود در مواد را مقایسه و سپس سنجش کند که استفاده از این نوع از ترازو های آزمایشگا هی نیاز به تخصص و مهارت دارد و هر کاربری نمی تواند به راحتی با آن کار کند .

تمیز بودن ترازو بسیار اهمیت دارد و چنان چه شما از  ترازوی آزمایشگاهی استفاده می کنید باید در تمیز نگه داشتن این دستگاه دقت کنید که تمیز نگه داشتن محفظه ی توزین و کفه ی ترازو مهم است که می توان برای تمیز نگه داشتن آن از محلول های شیشه پاکن استفاده کنیم و پاک کردن ترازو با استفاده از الکل روغنی به هیچ وجه توصیه نمی شود هم چنین برای راحتی کار می توان قسمت هایی از ترازو ر که قابل جدا شدن است را جدا کرد و هر قسمت را به صورت جداگانه تمیز کرد .

در کار با ترازو امکان خراب شدن دستگاه وجود دارد که باید برای تعمیر ترازو لازم است ترازو را به مراکزی که در این زمینه دارای تخصص هستند برد و از تعمیر خودسرانه ی دستگاه باید خودداری کرد چرا که ترازو آزمایشگاهی بسیار حساس است .

تراز کردن در ترازو بسیار اهمیت دارد از این رو بسیاری از ترازو ها دارای دفترچه ی راهنما هستند که شما با مطالعه ی آن می توانید به اطلاعات مورد نیاز در مورد تراز کردن دست پیدا کنید و به راحتی مواد و اجسام را با کمک ترازو توزین کنید همچنین با مطالعه ی دفترچه ی راهنما می توانید به اطلاعات ارزشمند دیگری هم دست پیدا کنید .

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *